Activity- / Job-Report Afternoon Activities in ERASMUS+ Thursday, 09.01.2020, 14:00 - 16:00, Room 52 Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, LM, Dz, Vo Organization - What does reliability mean? - Worksheet Excursion Miniatur-Wunderland - Reports to Vo concerning status of work since XII19 Continuing Constructing and Programming - Mounting the Coloursorter (Ti, Ma, Ak, Ag)   Test Programme and study it (Ti, Ma)   Fill/ Recognize Colours; Sort following the Array - RobotCar as ColourShifter   (adjust sensor, mount arm) (Vi, Ad) - Programming ColourShifter (without ARRAYS) Se, Lu) Report Vo concerning associated participants: - Variety, Trikala GR: Prompt expected - Thunderbird01, Nairobi KE: Problem with MAC after    Update to Catalina - Zorro, Rouen FR: new participant - LeSo, Meine DE: Hardware-Purveyance expected - Northpole19, Lübeck DE: LineFollower with obstacle - Lionteam, Fockbek DE: Hello Family in Hebelsteuerung,    Hardware-Purveyance expected - Arrow, Kaunas LT: Robotic School Teacher Dz is coaching the teams. Vo is assisting with camera. Feedback participants: Feedback teachers: Students are still working in holiyday-mode, but successful. Ma and Ti mount the original ColourSorter. They detect some difficulties, when running the programm. Colours are not valid recognized at 100%. We have to check the influence of artificial light in the room next meeting. Ag and Ak mount the same sorter. They detect a problem during the program test. A dislocated Brick was irritating the Programm. Se and Vi modify the RotoCar to a ColourShifter, which is transporting coloured boxes to definite locations. Program runs and modifications will follow at the next meeting. Quarreling about hardwaredesign or softwareuse suggest a rotation of team mates, but at least a second PC per station.
10  –   0 points   Ma   Ti   Se   Vi   Ad   Lu   Ag   Ak   Organization   10   10   6   10   5   2   9   10   Difficulty   9   8   6   6   10   5   8   9   Individual/Team   10   9   6   10   5   0   10   10
ICT+ROBOTICs+ETHICs Choice of Educational Material and Subjects in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses) related to the level of intellectual development of students
meets
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht Aktionsnachmittag im Programm ERASMUS+  Donnerstag, 09. 01. 2020, 14:00 - 16:00, Raum 52 Teilnehmer*innen: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, LM, Dz, Vo Organisation - Was bedeutet Verlässlichkeit? - Abgabe Arbeitsblatt Exkursion Miniatur-Wunderland - Berichte an Vo zum Status der Arbeit seit 19. Dez. Fortsetzung der Arbeiten vom Dezember 2019 - Farbsortierer montieren (Ti, Ma, Ak, Ag)    Programm testen und studieren (Ti, Ma)    Füllen/ Erkennen der Farben; Sortieren gemäß Array - RoboterFahrzeug als FarbTransporter    (Sensor umsetzen, Bügel montieren) (Vi, Ad) - FarbTransporter (Programmieren ohne ARRAYS!), (Se, Lu) Bericht von Vo zu assoziierten Teilnehmer*innen: - Variety, Trikala GR: Meldung erwartet - Thunderbird01, Nairobi KE: Problem mit MAC nach   Update auf Catalina - Zorro, Rouen FR: steigt neu ein - LeSo, Meine DE: Hardware-Warteschleife - Northpole19, Lübeck DE: LineFollower mit Hindernis - Lionteam, Fockbek DE: Hello Family in Hebelsteuerung,    Hardware-Warteschleife - Arrow, Kaunas LT: Robotic-Kurs Lehrkraft Dz betreut die Teams. LM assistiert mit Kamera. Vo assistiert bei Prog.) Feedback Teilnehmer: Feedback Lehrkräfte: Die Schüler arbeiten im Ferienmodus, gleichwohl erfolgreich. Ma und Ti montieren den Farbsortierer im Original. Sie entdecken Ungenauigkeiten im Programmlauf. Farben werden nicht richtig erkannt. Es gilt zu untersuchen, ob die Leuchten im Raum den Sensor irritieren. Ag und Ak montieren den Farbsortierer im Original. Sie entdecken beim Programm-Probelauf Hardwareprobleme. Ein verklemmter Baustein kann den Programmlauf irritieren. Se und Vi modifizieren das RobotCar zu einem Farbshifter, welcher Kisten - je nach Farbe - an definierte Plätze bringt. Hier folgen die Programmprobeläufe und deren Modifikation beim nächsten Treffen. Kompetenzgerangel um Hardwaregestaltung und Softwarenutzung legt eine rotierende Besetzung der Teams, zumindest aber je einen zweiten PC nahe.
Holstentor- Gemeinschaftsschule mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse) differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne
10  –   0 Punkte   Ma   Ti   Se   Vi   Ad   Lu   Ag   Ak   Organisation   10   10   6   10   5   2   9   10   Schwierigkeitsgrad   9   8   6   6   10   5   8   9   Sozial - /Arbeitsform   10   9   6   10   5   0   10   10